Våra vänner Kathryn & Jens i arbete



Teknikens under! Mobiltelefonerna fungerar inte (såvida man inte har Telia) på skogen. Då får man ta till andra medel d.v.s. datorer och E-mail. Kathryn mailar sina barn & barnbarn.



I dag kommer det gäster som skall åka på 1/2 dagstur på Finnskogen.  Kathryn & Jens rycker in och selar på hundarna och sätter in dem i spannet.



Snart är alla hundarna inne i spannet. Återstår då de små spannen.



Veronica & Christer kom upp och gjorde dem sällskap. En liten runda på byn hade de tid med innan vi skulle komma hem.



De upptäckte ju byn ifrån andra vinkla än vad vi gör...! Vackra bilder, eller hur?



Jens undrade hur små människorna är som bor på finnskogen, som kan få plats att bo här?



Bresiljeån som rinner mitt i byn.



Förberedelserna inför kôlbullegräddningen - men det där ingår ju inte...



Christer gör i ordning en Finnskogsgök åt Jens - för värmens skull.

Det har nått mina öron att en person som har det underliga namnet "Dyng-Bengt" var här och hjälpte Christer med kôlbullarna. Han har skrivit en hel del om det på sin blogg, Ja han har faktiskt en sådan, fast det kan man ju inte tro! Han måste ha fått hjälp av någon för jag tror inte han skulle kunna klara en sådan sak själv.

Fast han är ju faktiskt väldigt intelligent, det kan man ju förstå när man läser vad han skriver. Fast å andra sidan så brukar det ju slå över för sådana som är extremt intelligenta, och det har det ju kanske gjort för honom.

Tyvärr så försvann han innan jag kom hem. Det hade ju varit trevligt att träffa honom - man har ju hört en hel del...!



Nu har gästerna anlänt och Kôlbullegräddningen är i full gång.



Gästerna har åkt vidare och "personalen" sitter och eftersnackar ett tag innan det är dags att fortsätta diskussionen inomhus.



Efter en dag ute i det fria med fysisk aktivitet så blir det ganska tidigt i säng.



Dagen efter börjar resan tillbaka till civilisationen i Malmö.



Vi ser verkligen fram emot nästa besök, till sommaren - då skall vi besöka Loses, Finnskogsteatern.

Kommentarer
Postat av: Tussen

Är väldigt intresserad av den där Finnskogsgöken, har aldrig avnjutit en sådan trots att jag fått i mig en och annan kolbulle genom åren. Det ser så mysigt ut hos er. Nu ÄR det på tiden att jag masar mig upp och gör ett besök, har man tur så kanske den där Dyng-Bengt dyker upp! Å tänk... att det finns så små människor på Finnskogen!

2009-02-19 @ 23:34:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
web counter