Ockelbosonen Daniel



Julia från tyska TV var hos oss den 18 februari för att filma vårt hundspann, de skulle göra en dokumentärfilm om Sverige. Hon förklarade dock, när hon kom, att det var för Daniels skull och det Svenska kungahuset som de skulle filma. Vi kom så att säga med för att visa på omgivningarna runt Ockelbo. Och det är ju inte illa! Speciellt när våra omgivningar är så underbart vackra.
Filmen kommer att visas i Tyskland, Schweiz och Österrike och planeras vara färdig i juni

De har ju inget kungahus så de tyckte att vårt kungahus är till en viss del deras också -  Sylvias pappa var ju tysk.
Det tycker jag att vi kan bjuda tyskarna på. De kanske väljer att komma till Sverige på semester då, eftersom vi har något så speciellt som ett kungahus gemensamt.
.
Det har ju spekulerats om bröllopet och när det skall äga rum. En av våra bekanta har t.ex. varit med i tre olika TV inspelningar som hade med Daniel att göra, de hade ännu inte visats på TV - man förstår ju vad de väntade på.



Vi hade en avtackning, i Vikingabyn i Årsunda, för en bekant och där träffade jag Daniels pappa. En mycket ödmjuk och trevlig person. Man kan ju förstå vad Viktoria menade när hon sade att hon kände sig så trygg med Daniel.
Med på träffen var även en annan kändis pappa, Niklas Wikegårds. Jag försökte kontra med att "vår dotter är optiker i Ockelbo" och då var det en mamma som sade "mina barn är ingenting"!

Jag skulle tro att alla föräldrar tycker att just deras barn är speciella, för det är dom ju. Kungen tycker nog att Viktoria är lika speciell som vad jag tycker att mina barn är. Det är bara vardagen som är annorlunda för dem.
Allting är ju relativt...!

Jag tror att Viktoria har fått en riktig toppenkille som kommer att komplettera henne och hennes värderingar så de kan göra ett mycket bra arbete tillsammans och att det blir bra för den blivande familjen.

Vi önskar Viktoria och Daniel all lycka och välgång framöver.



Vi fick lära oss en hel del om runstenar och så mycket mycket mer.



I långhuset fick vi en riktig Vikingamiddag serverad. Det kan verkligen rekomenderas till ett alternativ till krogen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
web counter