Ljusnan på besök 26 jan. 2012


Idag hade vi besök av en reporter och en fotograf som skulle göra ett reportage. De åkte omkring i regionen och sökte efter vinteraktiviteter som de provade på och skrev lite om sin upplevelse.

 

Vi började förstås med en tur sittande i släden. Han tror han sitter säkert men snart är det dags att kliva upp och ta över spannet.

 

Vi skulle prova ett nytt sätt att ta aktionkort utifrån hundperspektiv och riggade fast en liten kamera i mittlinan. Det skall bli spännande att se om det blir några bilder.

 

Ledarhundarna, Bakka & Billan blänger på mig och undrar vad fasen vi håller på med. Nu måste vi sätta igång matte, säger deras blickar.

 

Vi bytte efter ett tag och reportern, Olle tog platsen som muscher. Jag satt i släden och åkte för en gångs skull, härligt! Sedan bytte jag och fotografen plats.

 

Jag skulle tro att han fick fina kort under de snötyngda grenarna.

 

Han klarade galant att köra spannet.

 

Vi avslutade i affären med en kopp kaffe och lite intervjuande. Det skall bli spännande att se reportaget. Kanske det skulle komma ut i lördagsnumret. Vi ses igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
web counter